ONSDAG = FYSTRÄNING

Idagär det dags för fysträning igen. På schemat står det teknik- styrka, så det kommer bli en genomgång av teknik inom styrketräning och då framförallt teknik i de övningar vi kommer

Troligtvis kommer vi hålla till i det nyinvigda träningsrummet nere vid omklädningsrummen!

Följande övningar kommer vi gå igenom:

  • KNÄBÖJ – flera olika varianter – fokus att knän pekar åt samma håll som tår och rumpan går långt bakå
  • UTFALLSSTEG – stillastående på stället, samt i rörelse och i hopp variant –> sträva efter 90 grader i båda knäna
  • BÄCKENLYFT – med fokus på aktivering och kontroll av bål och bäckenbotten
  • KRABBGÅNG med gummiband – gummiband runt benen och små steg i sidled –> stärka utsida höft/säte
  • BENLYFT I SIDLIGGANDE/STÅENDE – fokus hitta rätt position –> trötthet i utsida höft/säte
  • RAKA BENLYFT PÅ MAGE + GRODAN  –> sätesaktivering
  • ARMHÄVNINGAR
  • DIPS
  • RYGGLYFT
  • SIDOPLANKA + lyft övre benet
  • MAGE  –> raka situps, sneda, sidan, MOUNTAINCLIMBERS ( plankposition på händer , knä mot mot mage, rak kropp)
  • DRAKEN – enbensstående, luta fram och sträck ut från tår till fingrar, fokus –> kontroll på höft
0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Vill du vara med i diskussionen?
Lämna gärna ett ord!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *